Bokrecensioner

Okej, på sommaren läser jag. Men det är för att jag har tid, och jag tar mig tid till att komma in i handlingen i böckerna. Dels har jag lite tid att läsa då jag jobbar, tidigt på morgonen och sent på kvällen då det inte är speciellt mycket kunder. Då passar det bra med en bok man tycker om så tiden kan kännas kortare. Det gör den faktiskt.

Tre böcker har jag hunnit läst under sommarlovet hittils, och nu ska jag börja med min fjärde. Kommer nog läsa en del uppe hos morfar, dit åker jag på måndag, inte imorgon men nästa, i veckan jobbar jag.. haha kul!

Men tänkte skriva lite om böckerna jag läst hittils, och betyg osv. Varför? Det vet jag inte, fick lust med det under tiden jag och mamma satt och kollade på Anna Nicole Smiths film. Men nu är den slut, så då har jag lite tid innan jag ska gå och sova. Ska ju som jag kanske sagt några gåner att jag ska upp och jobba imorgon bitti.



1. Den andra boken jag har läst är En shopaholics bekännelser av Sophie Kinsella. Jag tyckte personligen inte att det var någon jättehit eller så, men den funkade helt klart! Den har ingen riktigt story som gör så att man absolut inte kan sluta läsa den typ. Man lägger ifrån sig den hipp som happ när den är lite halvtråkig och sen fortsätter man läsa, även fast den inte är så rolig just då. Men vissa delar var ju rätt roande och så.  2 kronor!



2. Den boken jag började sommaren med, var klart mycket bättre. En shopaholic får en syster fortfarande av samma författare. Även fast jag inte hade läst den första, eller andra osv innan den här boken, så funkade det hur bra som helst! Man fattade allt och handlingen var mycket roligare och mer spännande. Den handlar alltså om att hon får en halvsyster, hon har jättehöga förväntningar men det visar sig att hon är rena motsatsen till henne själv. Hennes syster är en snåljåp. Aja, läs den så förstår ni! ;) 4 kronor!



3. Fortfarande samma författare, men ännu bättre än de två andra böckerna! Mina hemligheter har en rejäl handling och det händer saker nästan hela tiden, tillskillnad från de andra böckerna. Den här får man också större inblick i detaljer osv. Känslor och så kommer fram bättre i den här boken känns det som. Den är inte heller lika fin i kanten som de andra, här skrivs det bättre meningar kanske för ''ungdomar'' som blir roligare att läsa. Den får alltså full pott! 5 kronor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0